Deklaracja Dostępności

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Białej Rawskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.mgops.bialarawska.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia:

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Listy limitowane są znakami.
  • Na stronie występują błędnie zastosowane nagłówki.

Nadmierne koszty:

  • Brak informacji.

Treści nieobjęte przepisami:

  • Brak informacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Sylwia Miros , adres e-mail: sekretariat@mgopsbr.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 46 815 93 51 .

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Sylwia Miros
  • Mickiewicza 25, 96-230 Biała Rawska
  • sekretariat@mgopsbr.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

W budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, pomieszczenia oznaczone są w jasny sposób. Nie jest wykorzystywany alfabet braille'a, w budynku nie ma szklanych drzwi i ścian oznaczonych kontrastową taśmą.

Dostosowanie wejść do budynków:

Do budynku prowadzi 1 wejście od ul. Mickiewicza 25. Do wejścia prowadzą schody. Budynek składa się z dwóch kondygnacji. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem przed wejściem.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze w budynku nie są dostosowane.

Dostosowanie schodów:

Korytarze w budynku nie są dostosowane.

Dostosowanie wind:

Budynek posiada windę.

Dostępność pochylni:

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform:

Budynek nie posiada platform.

Dostępność tyflomap:

Budynek nie posiada tyflomap.

Dostosowanie parkingów:

Budynek nie posiada dostosowanych parkingów.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń może wejść osoba z psem przewodnikiem lub psem asystentem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Nie ma możliwości ze skorzystania wsparcia tłumacza w trakcie wizyty w urzędzie. W przypadku problemów komunikacyjno-informacyjnych pracownicy w ramach posiadanych zasobów pomagają klientom.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność informacji głosowych:

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.